Szkoła Podstawowa z Oddziałem Dwujęzycznym im. P. Michałowskiego TSSP

Aktualności

Pierwszaki Wyślubowane!

17 października 2019

16 października, o godzinie 8.00, najmłodsi zostali oficjalnie przyjęci do grona uczniów. Dzieci zaprezentowały swoje umiejętności wokalne, taneczne, recytatorskie, a to wszystko na dużej scenie Teatru Groteska. Po uroczystym występie dzieci wysłuchały przysięgi i zostały pasowane przez Pana Dyrektora. Zwrócono uwagę na szczególne prawa i obowiązki nowo przyjętych uczniów. Po wielkich emocjach, nasze pierwszaki uczestniczyły ...

W pracowni artysty

11 października 2019

Co jest potrzebne malarzowi w pracy? Czym jest talent? Odpowiedzi na te pytania szukali nasi drugoklasiści, którzy 10 października odwiedzili Muzeum Narodowe w Sukiennicach. Dzieci z zainteresowaniem obejrzały obrazy Piotra Michałowskiego słuchając historii związanych z ich powstaniem, a później same stworzyły oryginalne prace inspirowane twórczością artysty. Autorka informacji: Beata Rychlicka-Skórka

Czytaj dalej

Co autorom w głowach siedzi?

3 października 2019

Klasa II a postanowiła uczcić 200. lecie urodzin Stanisława Moniuszki udziałem w warsztatach plastyczno-muzycznych poświęconych kompozytorowi. Zajęcia prowadziła pani Anna Kaszuba-Dębska, malarka, ilustratorka, twórczyni filmów animowanych. Pod okiem artystki dzieci wybierały rozmaite zdjęcia, grafiki i litery. Wycinały je i komponowały z nich kolaże. Ich zadaniem było stworzenie niezwykłego portretu muzyka, ukazującego o czym mógł myśleć ...

Dzień Chłopaka

30 września 2019

30 września w naszych klasach było bardzo wesoło. Dziewczynki wymyślały zabawy i konkursy, układały życzenia i obdarowywały kolegów samodzielnie przygotowanymi niespodziankami. Zapinanie guzików, wiązanie krawatów czy rysowanie z zawiązanymi oczami wymarzonego pojazdu przyszłości okazało się nie lada wyzwaniem. Zabawa była przednia! Z okazji Dnia Chłopaka wszystkim chłopcom – małym i dużym, życzymy wszystkiego co najlepsze! ...

Wierszowanie!

30 września 2019

Co autorom w głowach siedzi? Wierszowanie! 30 września uczniowie klasy 2b wzięli udział w warsztatach wierszowania z Łukaszem Dębskim, autorem książek dla dzieci. Wędrując z „Wierszownikiem z podróży” odwiedziliśmy niezwykłe miejsca w Europie i nie tylko. Musieliśmy również zmierzyć się z zagadką detektywistyczną. Dzień ten upłynął w naszej klasie w wyjątkowo radosnej atmosferze. Świętując Dzień ...

Szlak renesansu

30 września 2019

W końcu września klasy siódme wybrały się w bardzo ciekawą wycieczkę szlakiem renesansu. Odwiedzili Sandomierz, Lublin, Zamość, Muzeum Zamoyskich w Kozłówce oraz Łańcut. Pobyt w Krasnobrodzie był doskonałą lekcją historii i na długo pozostanie w ich pamięci. Podziwiali również piękną przyrodę Roztoczańskiego Parku Narodowego. Jak zawsze nie zabrakło różnego rodzaju aktywności ruchowej. Autor informacji: Marcin ...

Poczet królowych polskich

28 września 2019

AKTYWNE DZIECIAKI rozpoczeły w sobotę 28.09.2019 r. swoje zajęcia tym razem w ramach: Co autorom w głowach siedzi – warsztaty wokół książki poznały “Poczet królowych polskich” Bajki Pod Globusem z Fundacją Burza Mózgów. Dla dzieci odbyło się Warsztatowo – czytankowe spotkanie, w czasie którego Anna Kaszuba-Dębska, autorka książki Poczet królowych polskich (Wydawnictwo Znak) zapoznała dzieci ...

Jesienna wycieczka do sadu

27 września 2019

26 września uczniowie klas pierwszych i zerówki wybrali się na jesienną wycieczkę do sadu. W malowniczych okolicznościach przyrody dowiedzieliśmy się jak nazywają się najpopularniejsze odmiany jabłek, jak pielęgnuje się młode sadzonki, aby w przyszłości wydawały piękne i zdrowe owoce, a także w jaki sposób należy zrywać i przechowywać jabłka, by mogły być smakowitą przekąską przez ...

Biskupin i początki Polski

27 września 2019

Klasy szóste pod opieką wychowawców Renaty Baranowej, Grzegorza Perka oraz Magdaleny Caputy udały się na wycieczkę do początków państwa polskiego. O 6.43 w środę wyruszyliśmy pociągiem PKP do Poznania. Poznań przywitał nas obfitym deszczem. Piękny poznański ratusz tonął w strugach rzęsistego deszczu. Zwiedziliśmy kościół farny i katedrę oraz zjedliśmy smaczny obiad. Po 17.00 wyruszyliśmy do ...

Czytaj dalej

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem

27 września 2019

27 września grupa uczniów z naszej szkoły wzięła udział w Małopolskiej Nocy Naukowców – corocznym wydarzeniu, które cieszy się coraz większą popularnością. Nasza grupa uczestniczyła w warsztatach połączonych z wystawą interaktywną zorganizowanych na Akademii Górniczo – Hutniczej zatytułowanych “Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”. Uczniowie mogli samodzielnie wykonanać różne doświadczenia, które w prosty sposób tłumaczyły im ...

Jubileusz TSSP

20 września 2019

20 września świętowaliśmy jubileusz 30-lecia naszej szkoły. Uczniowie Szkoły Podstawowej i Liceum, Nauczyciele, obydwie Dyrekcje, Zarząd TSSP i Rodzice bawili się wspólnie na pikniku w gościnnych i słonecznych (tego dnia) ogrodach oo.Karmelitów. Wszyscy mogliśmy oddać się nieskrępowanej zabawie wokół sceny podczas żywiołowego występu wokalistki Katarzyny Malendy i towarzyszących jej uczennic: solistek, kółka tanecznego i szkolnego ...

Dzień w indiańskiej wiosce

13 września 2019

Pierwsze tygodnie roku szkolnego to czas wycieczek. Korzystając ze słonecznej pogody nasi drugoklasiści odwiedzili indiańską wioskę w Szczyrzycu. Dzieci miały okazję usiąść w tipi i z bliska obejrzeć barwne stroje, pióropusze, fajkę pokoju i wiele innych niezwykłych przedmiotów. Najwięcej radości dostarczyły jednak indiańskie gry i zabawy. Opuszczając gościnną wioskę każdy trzymał w dłoni własnoręcznie wykonany ...

Michałowski w Irlandii

13 września 2019

W drugim tygodniu września grupa uczniów z klas 5-8 gościła u irlandzkich rodzin w ramach naszego corocznego programu wyjazdowego. Przemierzając wyspę ze wschodniego wybrzeża po zachodnie, mogliśmy zobaczyć niezwykłe miejsca naznaczone historią, zwiedzić prastare zamki, osady, urocze miasta i miasteczka a także podziwiać Ocean Atlantycki z wietrznych klifów Moheru. Wszyscy uczestnicy wykazali się wielkim turystycznym ...

Misjonarka z Peru

11 września 2019

We wrześniu naszą szkołę odwiedziła Pani Kasia – świecka misjonarka. Pracuje ona od kilku lat na obrzeżach Limy – stolicy Peru. Opowiadała nam o tym jak wygląda życie w tej części Peru której nie odwiedzają turyści. Dowiedzieliśmy się też dlaczego wiele dzieci nie chodzi do szkoły. Przywiozła ze sobą piękne peruwiańskie wyroby, które będzie można ...

Nowy rok szkolny

27 sierpnia 2019

SZANOWNI PAŃSTWO! DRODZY UCZNIOWIE! Rok szkolny 2019/2020 rozpocznie się w poniedziałek 2 września. Uczniów z klas 0, Ia i Ib zapraszamy w tym dniu na godz. 9.00. Spotkamy się w sali gimnastycznej, skąd rozejdziecie się do klas na spotkania z wychowawcami. Klasy drugie i trzecie zapraszamy na godz. 9.30, a uczniów klas IV – VIII ...

Wakacje z angielskim na Słowacji

8 lipca 2019

Przy nadzwyczaj pięknej pogodzie uczestnicy naszego szkolnego obozu językowo turystycznego mogli nareszcie podziwiać niezwykłe uroki Słowackich Tatr na górskich szlakach, zwiedzać średniowieczne miasteczka, oglądać atrakcje turystyczne ale przede wszystkim wypoczywać aktywnie na łonie natury oraz szlifować język angielski w formie zabawy. Każdy dzień zaczynał się od wyzwania turystycznego, a kończył na zadaniach i zabawach językowych ...

Czytaj dalej

Wakacje – “Ziołowe Podlasie”

7 lipca 2019

„Ziołowy Zakątek” – to miejsce naszego drugiego obozu przyrodniczego, w czasie którego zdobywaliśmy praktyczną wiedzę na temat ziół i ziołolecznictwa. Mieszkaliśmy we wsi Koryciny, która znajduje się w południowej części województwa podlaskiego, niedaleko rzeki Bug. W czasie naszego pobytu w gospodarstwie agroturystycznym codziennie mieliśmy do czynienia z przyrodą dziką i oswojoną, i codziennie uczyliśmy się ...

Czytaj dalej

Wakacje – “W krainie niewykłości”

29 czerwca 2019

„Dolina Baryczy” to największy park krajobrazowy w Polsce leżący w północnej części województwa dolnośląskiego. W jego obszarze i nieco poza jego granicami znajduje się rezerwat przyrody „Stawy Milickie”, który z kolei jest terenem, na który przylatuje, gnieździ się lub odpoczywa i leci w dalszą podróż największa liczba i różnorodność ptactwa wodno-błotnego. Przez tutejszych mieszkańców ten ...

Zakończenie roku szkolnego 2018/2019

19 czerwca 2019

Życzymy wszystkim udanych wakacji, a naszym absolwentom pomyślnej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych!

Nagrody za projekty klasowe

18 czerwca 2019

Rozdano nagody za projekty klas IV-VIII. Uczniowie przez kilka tygodni przygotowywali, przy wsparciu nauczycieli, prace z różnych dziedzin wiedzy. Klasy IV poznawały legendy krakowskie, klasy V średniowieczny Kraków, klasy VI sławnych Polaków związanych z Krakowem, a klasy VII i VIII zgłębiały wiedzę z przedmiotów wszelkich, popularnością cieszyły się nieomal wszystkie. Po publicznej prezentacji mogliśmy się ...