Angielska wersja strony

Erasmus+ Malaga i Grenada

W dniach 20-27 stycznia dziesięcioro uczniów naszej szkoły z opiekunami odwiedziło słoneczną Hiszpanię.

Malaga i Grenada – początek

Pierwsze dwa dni spędziliśmy w Maladze. Zwiedziliśmy historyczną część miasta. Wspięliśmy się na punkt widokowy na murach Castillo de Gibralfaro i beztrosko spędzaliśmy czas na lokalnej plaży. Po przybyciu do Grenady poznaliśmy naszych hiszpańskich gospodarzy. Przyjęli nas niezwykle serdecznie! Kolejnego ranka  zaprzyjaźniona szkoła w la Zubia zorganizowała nam dzień pełen wrażeń. Wraz z jej uczniami uczestniczyliśmy w zajęciach sportowych i lekcjach. Pozwoliło to naszej grupie nawiązać nowe przyjaźnie. Następnego dnia uczniowie tej szkoły zabrali nas na spacer po Grenadzie, opowiadając nam po angielsku o wielu atrakcjach w jej centrum.

To nie koniec!

Podczas kolejnych dni mieliśmy okazję zobaczyć naprawdę niezwykłe miejsca. Widzieliśmy arabską dzielnicę Albaicin z jej wąskimi, urokliwymi uliczkami. Odwiedziliśmy imponujący wielkością i przepychem warowny zespół zamkowo-pałacowy Alhambra. Jego przestronne dziedzińce z rzeźbami i fontannami, oszałamiające dekoracje wnętrz i zielone alejki ogrodów Generalife na długo zostaną w naszej pamięci. Przeszliśmy też poza mury Grenady, aby zwiedzić jaskinie zamieszkane niegdyś przez społeczność Cyganów – Cuevas del Sacromonte. Poznaliśmy klimat miejsca, gdzie narodziło się flamenco.

Niesamowita przyroda

Ale nie tylko zabytki przykuwały naszą uwagę w czasie pobytu w Grenadzie. Ciekawa była wizyta w planetarium w Parque de las Ciencias. Fascynująca okazała się podróż do kolorowego podwodnego świata w BioDomo. Duże wrażenie zrobił na nas wjazd na wysoką na ponad 30 metrów wieżę obserwacyjną, z której roztaczał się imponujący widok na miasto i ośnieżone szczyty Sierra Nevada.

Mimo napiętego grafiku, znaleźliśmy czas na relaksujące zabawy w parku oraz zakupy w ogromnym centrum handlowym. Wyjazd do ciepłego kraju w środku zimy to prawdziwa przyjemność!