IT&#039S RAINING MEN! | Gimnazjum z Oddziałem Dwujęzycznym im. Piotra Michałowskiego | Kraków

Gimnazjum z Oddziałem Dwujęzycznym im. Piotra Michałowskiego w Krakowie

Kategorie

Archiwum aktualności

IT&#039S RAINING MEN!

13 Wrz 2013 · admin

W końcu! Po nieudanych wcześniejszych próbach udało się nam otworzyć zupełnie nowy rozdział w dziejach wyjazdów Gimnazjum im. Piotra Michałowskiego TSSP i wypad do Laskowej nie zakończył się w fazie planów. Celem edukacyjnym naszego wyjazdu było spotkanie z panem na dworze w Laskowej, czyli Piotrem Michałowskim. Dość znaczna jak na pierwszy wyjazd odległość skłoniła nas do skorzystania z pociągu Regio do Bochni. W zamyśle ułatwienie to miało na celu “umasowić” udział w wyjeździe, jednak wrześniowy deszcz sprawił, że wyjechało jedynie pięciu najtwardszych śmiałków i dwóch zdesperowanych opiekunów. Odcinek z Bochni do Nowego Wiśnicza kręciliśmy w strugach deszczu, który kazał nam wątpić w optymistyczne wersje prognozy (nikt nawet nie spojrzał na Zamek Lubomirskich). Na szczęście pokrzepiły nas kremówki i eklery, a deszcz zaczął słabnąć i ustał, zanim wjechaliśmy do Lipnicy Murowanej. W tej słynnej z wielkanocnych palm wsi odwiedziliśmy niepowtarzalny Kościół Św. Leonarda (obowiązkowe czytanie informacje w j. angielskim) i oczywiście Dom (Św.) Szymona (z Lipnicy).

W drodze do Rajbrotu pojawiły się pierwsze promienie słońca, a w trakcie zwiedzania kolejnego zabytku na Szlaku Architektury Drewnianej sami staliśmy się atrakcją dla dzieci wracających ze szkoły i pani opiekującej się zabytkiem. Dalsza droga stanowiła już dojazd do Laskowej, a jej największą atrakcją był kilkukilometrowy podjazd, który wszyscy pokonaliśmy, stosując różne techniki jazdy lub marszu. Nagrodą był ekscytujący zjazd prawie do samej Laskowej, która okazała się całkiem rozległą wsią. Bez problemu odszukaliśmy nasz domek nad strumykiem. Popołudnie wypełnił nam zakup żywności i przygotowanie posiłku – Brian oczywiście nie zgodził się na jedzenie podejrzanego jedzenia w restauracji i przygotował karaibski ryż z warzywami i kurczakiem (English spoken at the table), który po małej modyfikacji stał się podstawą naszej kolacji. Następnie przygotowaliśmy pytania na wywiad z p. Piotrem Michałowskim, który oczywiście zostanie zamieszczony jako oddzielny wpis. Wizyta w Dworze była niezapomnianym doświadczeniem, a huczne, szlacheckie pożegnanie było nie do opisania, to trzeba było przeżyć! Dzień drugi przywitał nas słońcem (nuda!). Po śniadaniu opuściliśmy nasz domek nad strumykiem, pożegnaliśmy się z p. Piotrem Michałowskim i pojechaliśmy na północny zachód przez Rozdziele, Żegocinę, Trzcianę, Gierczyce do jedynej chińskiej wioski w Polsce, (jak nas przekonywali jej mieszkańcy) czyli Kłaja. Podróż pociągiem trochę się przedłużyła, ale w końcu wszyscy znaleźli się w swoich domach.

Podsumowując: spędziliśmy dwa dni bez komputerów, zwiedziliśmy trzy obiekty na Szlaku Architektury Drewnianej, przekonaliśmy się, że ten kraj nie byłby taki sam bez rodu Michałowskich, i przekonaliśmy się, że można używać czasu Future Perfect w naturalnym kontekście (chociaż Brian twierdzi, że to nie ma sensu). Ciąg dalszy nastąpi ….(mam nadzieję).