BOLESTRASZYCE + ŁAŃCUT | Gimnazjum z Oddziałem Dwujęzycznym im. Piotra Michałowskiego | Kraków

Gimnazjum z Oddziałem Dwujęzycznym im. Piotra Michałowskiego w Krakowie

Kategorie

Archiwum aktualności

BOLESTRASZYCE + ŁAŃCUT

19 Wrz 2013 · admin

Klasy trzecie udały się na dwudniowy wyjazd edukacyjny pod opieką wychowawców Pani Renaty Baranowej i Pana Grzegorza Perka. Celem było Arboretum położone w starym dworze Piotra Michałowskiego w Bolestraszycach koło Przemyśla oraz Zamek w Łańcucie. Mierząc się z niepewną pogodą, a właściwie udanie ścigając się z deszczem, udaliśmy się w czwartek w okolice Przemyśla. Kilkaset kilometrów minęło jak z bicza strzelił i w południe pojawiliśmy się w Arboretum – ogrodzie dendrologicznym, zajmującym się przeróżnymi drzewami i krzewami.

Obok wspaniałej kolekcji licznych roślin, mogliśmy skosztować wielu całkiem egzotycznych owoców. Wszystkich najbardziej zaintrygował dereń – znalazło się nawet kilkoro fanów. Sercem Arboretum był dworek Piotra Michałowskiego, w którym nasz patron zamieszkiwał w latach 1840-48. Mogliśmy zapoznać się z miejscem w którym, żył, tworzył i gospodarował. Z Bolestraszyc udaliśmy się do ośrodka “Zielona Polana” w Dubiecku. Wylądowaliśmy w przyjemnej okolicy, a poza wyczekiwanym przez wszystkich obiadem, kulminacją stało się ognisko, które pozwoliło wielu uczniom zarwać sporo minut z ciszy nocnej.

Ostatni dzień był wyprawą do Zamku w Łańcucie. Pojawiliśmy się tam przed południem, dzięki wspaniałemu przewodnikowi mogliśmy poznać dzieje tego ogromnego zabytku, przepełnionego historią rozlicznych arystokratycznych rodów. Zwiedzaliśmy zamek, powozownię, oranżerię i muzeum ikon. Kolejny raz okazało się, że obiad jest kluczowym elementem dnia. Po posiłku zabraliśmy się w drogę powrotną aby dotrzeć do Krakowa tuż przed 20