ŚCIEŻKA NOCNA | Szkoła Podstawowa z Oddziałem Dwujęzycznym im. Piotra Michałowskiego | Kraków

Szkoła Podstawowa im. Piotra Michałowskiego w Krakowie

Kategorie

Archiwum aktualności

ŚCIEŻKA NOCNA

29 Maj 2015 · admin

W maju nasze sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy już w piątek – a zajmowaliśmy się fizyką w Ogrodzie Doświadczeń. Nasze spotkanie rozpoczęliśmy od zwiedzenia ogrodu, młodsi uczniowie dopiero poznawali pewne zjawiska i prawa fizyki, a uczniowie trochę starsi mieli okazję przypomnienia ich sobie. Każdy uczeń mógł przeprowadzić eksperyment i na własnym ciele poczuć m.in. siłę odśrodkową, drgania harmoniczne, jak ogromną siłą jest ciśnienie, a także pobawić się dźwiękiem i światłem. Po tej części, mieliśmy czas na kolację i własne zabawy, ogród już był zamknięty dla zwiedzających, wiec mieliśmy go tylko dla siebie. Właściwa część naszych zajęć, czyli tzw. “ścieżka nocna” rozpoczęła się po godz. 21-ej, a jej głównym tematem były fale.

Na uczniów czekało 8 zadań, po wykonaniu których otrzymywali lub sami musieli odnaleźć koperty z hasłami i pewnymi cyframi. Zaczęliśmy od poznania czym jest fala, czy można ją zobaczyć i od czego zależą jaj parametry. Wśród zadań praktycznych uczniowie nadawali informacje alfabetem Morse’a, a druga grupa je odczytywała, następnie latarkami na światło ultrafioletowe szukali w ogrodzie fosforyzujących strzałek, które prowadziły do koperty. Następnie szukaliśmy cyfr używając kamer na podczerwień oraz noktowizora. Poza tym uczniowie dowiedzieli się, co to są i jak działają mikrofale, poznaliśmy, co to jest laser, co się z nim dzieje, gdy puścimy jego wiązkę przez pryzmat. Za pomocą licznika Geigera uczniowie odszukiwali kamień, w którym znajdują się śladowe ilości uranu. A w jednym z ostatnich zadań, za pomocą krótkofalówek jedna grupa uczniów musiała prawidłowo naprowadzić drugą na właściwy cel – ostatnią kopertę.

Po skompletowaniu wszystkich haseł i cyfr uczniowie musieli w dobrej kolejności je ułożyć, aby powstał kod otwierający sejf. Udało się to uczniom bezbłędnie i każdy z uczestników został nagrodzony.

Po nocnych przygodach czekał nas już tylko sen, więc udaliśmy się do swoich namiotów, choć noc była chłodna, wszyscy uczniowie rano byli uśmiechnięci i zadowoleni. Po ciepłym śniadaniu wróciliśmy do swoich domów.

Szkoła Podstawowa z Oddziałem Dwujęzycznym im. Piotra Michałowskiego TSSP

Inspektor Ochrony Danych Osobowych: Julia Szablowska
ochronadanych@tssp.krakow.pl

Galeria

Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na stosowanie plików cookie. Więcej informacji.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.