Przyroda i historia Wielkopolski | Szkoła Podstawowa z Oddziałem Dwujęzycznym im. Piotra Michałowskiego | Kraków

Szkoła Podstawowa im. Piotra Michałowskiego TSSP

Przyroda i historia Wielkopolski

6 dni spędziliśmy w Wielkopolsce poznając jej uroki przyrodnicze i także nieco historii, która tu się działa dawno lub bardzo dawno temu. W pierwszy dzień naszego wyjazdu – w drodze do Puszczykowa, gdzie mieszkaliśmy – zatrzymaliśmy się w Gołuchowie, gdzie na terenie Ośrodka Kultury Leśnej czekał na nas quest – w pięknym parku, tutaj również mogliśmy zobaczyć w specjalnej zagrodzie zwierzęta dziko występujące w lasach Polski, jak np. daniele, żubry czy dziki.
Drugiego dnia w siedzibie Wielkopolskiego Parku Narodowego, w Centrum Edukacji Ekologicznej poznaliśmy krótką historię jego utworzenia i przyrodę, którą będziemy tutaj poznawać, a popołudniu wybraliśmy się do mieszczącego się w Puszczykowie muzeum znanego podróżnika i pisarza – Arkadego Fiedlera.
W środę pogoda niestety nam niego popsuła szyki i musieliśmy zmienić plany – wybraliśmy się na najwyższy punkt, czyli Osową Górę, skąd na wieży widokowej podziwialiśmy w deszczu panoramę okolicy, ale po południu pogoda znacznie się poprawiła i w Muzeum Narodowym Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie poznaliśmy historię rozwoju rolnictwa na terenie Polski, a także jak produkowano w dawnych czasach na masową skalę takie produkty, jak cukier, mąkę, olej czy przetwory owocowe. Na folwarku zobaczyliśmy i nawet mogliśmy dotknąć wiejskich zwierząt – owce, kozy, świnie, króliki, po czym udaliśmy na pobliską wieżę Bierbaumów, skąd rozpościera się widok, m.in. na Poznań.
W czwartek rozpoczęliśmy od Kórnika – questu w zamku-muzeum, a następnie przylegającym do niego arboretum, a po południu zajęcia przyrodnicze na ścieżce Osowa Góra – Jeziory, na terenie WPN, biegnącej wzdłuż najważniejszych przyrodniczo jezior – Kociołek i Góreckiego.
W dzień przedostatni naszego pobytu po śniadaniu pojechaliśmy do Rogalina, gdzie zwiedzanie zaczęliśmy od wyjątkowego kościoła razem z mauzoleum, a następnie poszliśmy do Pałacu rodziny Raczyńskich, zobaczyliśmy także gabinet londyński, galerię obrazów i w alei drzew – jedne z najstarszych dębów w Polsce: Lecha, Czecha i Rusa. Po obiedzie na zajęcia przyrodnicze poszliśmy na ścieżkę nadwarciańską, gdzie poznaliśmy faunę okolicznej rzeki, każdy z uczniów znalazł coś ciekawego, np. raka rzecznego, żyworódkę rzeczną, zatoczka rogowego, szczeżuję, pijawkę, kwadratnika, ważkę i jeszcze wiele innych zwierząt, które mogliśmy poznać z bliska.
A w piątek zanim ruszyliśmy w drogę powrotną do Krakowa, zwiedziliśmy jeszcze pobliski Poznań.

Autorka informacji i zdjęć: Anna Gumienna

Inspektor Ochrony Danych Osobowych: Julia Szablowska
ochronadanych@tssp.krakow.pl

Galeria

Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na stosowanie plików cookie. Więcej informacji.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.