Koło Turystyczne zimą w górach 14-15.01.2017 | Szkoła Podstawowa z Oddziałem Dwujęzycznym im. Piotra Michałowskiego | Kraków

Szkoła Podstawowa im. Piotra Michałowskiego TSSP

Koło Turystyczne zimą w górach 14-15.01.2017

Zima trwa. Koło Turystyczne postanowiło spędzić weekend wśród mroźnej bieli. Za cel obraliśmy szczyt Śnieżnica w Beskidzie Wyspowym.

W związku z dwudniowym wyjazdem mogliśmy nieco dłużej pospać w sobotę. Nie musieliśmy wyjeżdżać z Krakowa skoro świt. Wyjechaliśmy ze stolicy Małopolski uśmiechnięci, pełni energii i ciekawi, jak wyglądać będzie zima poza wielkim miastem.

Dojechaliśmy do Przełęczy Gruszowiec. Tam przywitała nas prawdziwa zima. Śniegu pod dostatkiem i odpowiednia minusowa temperatura. Wyruszyliśmy szlakiem zielonym a tam… przez nikogo nie zadeptany biały puch. Chociaż odległość do ośrodka, w którym mieliśmy mieszkać, nie była wielka, to przebrnięcie przez śnieg niosąc własny ekwipunek, stało się sprawdzeniem naszej wytrzymałości. Tym bardziej cieszył ciepły kompot, który na dzień dobry podano nam w Stacji Turystycznej na Śnieżnicy.

Po pozostawieniu części ekwipunku ruszyliśmy w dalszą trasę. Pełni radości pokonywaliśmy trudy dalszej trasy starając się dotrzeć na szczyt Śnieżnicy /1006 m n.p.m./. Na trasie był czas na posiłek i wypicie herbaty z termosu oraz zabawy ze śniegiem, w śniegu…

Po zejściu ze szczytu wróciliśmy do Stacji Turystycznej. Zjedliśmy przepyszny posiłek. Po sobotnim pokonywaniu Beskidu Wyspowego mieliśmy wilczy apetyt. Nic nie zostało na stole.

Wieczorem oddaliśmy się grom i zabawom. W ośrodku rozbrzmiewał dźwięk gitary, która tak często kojarzy nam się z rajdami turystycznymi. W końcu nadszedł upragniony sen.

W niedzielę obudził nas rześki poranek. Po śniadaniu oraz mszy świętej pozostało jeszcze pozostawić miejsce naszego noclegu w takim stanie, w jakim je zastaliśmy. Pozostało jeszcze nieco poszaleć na śniegu. Wśród nas odkryliśmy wiele talentów saneczkarstwa! Zabawa pewnie trwałaby w nieskończoność, ale wszystko co dobre, musi się kiedyś skończyć.

Do Krakowa wróciliśmy pozytywnie zmęczeni, pełni wspomnień i spragnieni kolejnego wyjazdu.

Autor tekstu: Cezary Hobgarski

Inspektor Ochrony Danych Osobowych: Julia Szablowska
ochronadanych@tssp.krakow.pl

Galeria

Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na stosowanie plików cookie. Więcej informacji.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.