Angielska wersja strony

Koło Turystyczne zimą w górach 14-15.01.2017

Zima trwa. Koło Turystyczne postanowiło spędzić weekend wśród mroźnej bieli. Za cel obraliśmy szczyt Śnieżnica w Beskidzie Wyspowym.

W związku z dwudniowym wyjazdem mogliśmy nieco dłużej pospać w sobotę. Nie musieliśmy wyjeżdżać z Krakowa skoro świt. Wyjechaliśmy ze stolicy Małopolski uśmiechnięci, pełni energii i ciekawi, jak wyglądać będzie zima poza wielkim miastem.

Dojechaliśmy do Przełęczy Gruszowiec. Tam przywitała nas prawdziwa zima. Śniegu pod dostatkiem i odpowiednia minusowa temperatura. Wyruszyliśmy szlakiem zielonym a tam… przez nikogo nie zadeptany biały puch. Chociaż odległość do ośrodka, w którym mieliśmy mieszkać, nie była wielka, to przebrnięcie przez śnieg niosąc własny ekwipunek, stało się sprawdzeniem naszej wytrzymałości. Tym bardziej cieszył ciepły kompot, który na dzień dobry podano nam w Stacji Turystycznej na Śnieżnicy.

Po pozostawieniu części ekwipunku ruszyliśmy w dalszą trasę. Pełni radości pokonywaliśmy trudy dalszej trasy starając się dotrzeć na szczyt Śnieżnicy /1006 m n.p.m./. Na trasie był czas na posiłek i wypicie herbaty z termosu oraz zabawy ze śniegiem, w śniegu…

Po zejściu ze szczytu wróciliśmy do Stacji Turystycznej. Zjedliśmy przepyszny posiłek. Po sobotnim pokonywaniu Beskidu Wyspowego mieliśmy wilczy apetyt. Nic nie zostało na stole.

Wieczorem oddaliśmy się grom i zabawom. W ośrodku rozbrzmiewał dźwięk gitary, która tak często kojarzy nam się z rajdami turystycznymi. W końcu nadszedł upragniony sen.

W niedzielę obudził nas rześki poranek. Po śniadaniu oraz mszy świętej pozostało jeszcze pozostawić miejsce naszego noclegu w takim stanie, w jakim je zastaliśmy. Pozostało jeszcze nieco poszaleć na śniegu. Wśród nas odkryliśmy wiele talentów saneczkarstwa! Zabawa pewnie trwałaby w nieskończoność, ale wszystko co dobre, musi się kiedyś skończyć.

Do Krakowa wróciliśmy pozytywnie zmęczeni, pełni wspomnień i spragnieni kolejnego wyjazdu.