Angielska wersja strony

Dzień Ziemi 2016

W bieżącym roku szkolnym Światowy Dzień Ziemi spędziliśmy poza Krakowem, w krainie białych skał, a dokładniej w Dolinie Będkowskiej. Miał on formę gry terenowej, w której wzięli udział uczniowie klas 4 – 6 wraz z nauczycielami, podzieleni na 5 grup mieli do wykonania zadania. Startowaliśmy w Będkowicach, skąd udaliśmy się do żółty szlak, z którego następnie przeszliśmy na niebieski i naszą metą była polana przy Jaskini Łabajowej. Uczniowie i ich opiekunowie otrzymali mapy i list z instrukcją gry  – w wyznaczonych miejscach mieli odnaleźć ukryte z zagadkami koperty, a było ich 9. Trasa prowadziła przez wąwóz, łąki, dolinę z pięknymi skałami, wzdłuż wodospadu i przez las, gdzie poza wyznaczonymi zadaniami mogliśmy podziwiać wiosenną przyrodę, kwitnące runo leśne, pączkujące drzewa i krzewy, ale i także zaobserwowaliśmy wiele zwierząt – ptaki: kosy, zięby, dzięcioły, myszołowy, owady i ssaki takie, jak wiewiórkę, zająca, a nawet lisa.

Na ostatnim przystanku każda grupa musiała rozwiązać zagadki, za które mieli przyznawane punkty, zwycięską grupą, która popełniła tylko jeden błąd okazała się grupa czwarta.

Naszym zmaganiom na łonie przyrody towarzyszyła piękna, słoneczna pogoda 🙂