DOPISAŁO NAM SZCZĘŚCIE | Szkoła Podstawowa z Oddziałem Dwujęzycznym im. Piotra Michałowskiego | Kraków

Szkoła Podstawowa im. Piotra Michałowskiego w Krakowie

Kategorie

Archiwum aktualności

DOPISAŁO NAM SZCZĘŚCIE

16 Lis 2013 · admin

Tym razem nasza szkolna grupa zawitała do Gorczańskiego Parku Narodowego. Pieszą wyprawę rozpoczęliśmy z miejscowości Łopuszna, która znana jest z umiejscowienia na jej terenie Dworku Tetmajerów oraz Dom Pamięci Ks. Prof. Józefa Tischnera. Pierwszym punktem wycieczki była Gajówka Mikołaja. Towarzyszący nam przewodnik górski, na przykładzie właśnie tego miejsca i jego mieszkańców, przedstawił nam skomplikowaną historię Polski na przestrzeni ostatniego stulecia, wzajemnych relacji ludzi zamieszkujących tamtejsze tereny oraz osób pojawiających się tam w związku z różnymi wydarzeniami historycznymi. Chwila odpoczynku dała nam siły do dłuższej wspinaczki, której zwieńczeniem było osiągnięcie Polany Wierchy Porębskie, z której mogliśmy podziwiać panoramę Tatr. Znów dopisało Nam szczęście i pomimo listopadowej aury nie zabrakło obecności słońca oraz wyjątkowej widoczności! Ukoronowaniem wycieczki było zdobycie Schroniska Turbacz, gdzie zebrano siły na drogę powrotną, która jak się okazało, wiodła stromo w dół. Zatrzymaliśmy się również przy Kaplicy Pasterskiej pod Turbaczem, nazywanej również Kaplicą Papieską. Jest to miejsce związane z pamięcią Papieża Jana Pawła II i wydarzeniami historycznymi naszej ojczyzny. Ruszyliśmy dalej w kierunku zachodzącego słońca. Po kilkudziesięciu minutach znaleźliśmy się w Nowym Targu i w busie, który zawiózł nas do Krakowa. Do zobaczenia podczas następnej wyprawy!

Szkoła Podstawowa z Oddziałem Dwujęzycznym im. Piotra Michałowskiego TSSP

Inspektor Ochrony Danych Osobowych: Julia Szablowska
ochronadanych@tssp.krakow.pl

Galeria

Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na stosowanie plików cookie. Więcej informacji.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.