Prima Aprilis z Kołem Turystycznym | Szkoła Podstawowa im. Piotra Michałowskiego | Kraków

Szkoła Podstawowa im. Piotra Michałowskiego TSSP

Prima Aprilis z Kołem Turystycznym

To nie żart, ale właśnie w prima aprilis szkolne Koło Turystyczne wyruszyło po raz pierwszy na szlak w sezonie wiosennym. Pogoda dopisała. Za nami nie tylko wędrowanie, podziwianie widoków, pokonywanie przewyższeń i własnych słabości, ale także możliwość kąpieli słonecznej.

Wyjechaliśmy z Krakowa do Tylmanowej. Stamtąd po przejściu przez most nad Dunajcem udaliśmy się na Jaworzynkę /936 m n.p.m./. Widoki były cudowne, choć przebywaliśmy w Beskidach, co jakiś czas naszym oczom ukazywały się majestatyczne Tatry.

Przy rozejściu szklaków przy Jaworzynce podążyliśmy na odpoczynek na polanę pod Błyszczem /945 m n.p.m./. Ci, którzy chcieli zobaczyć więcej, wybrali się na wieżę widokową na Koziarzu /942 m n.p.m./. Piękne widoki wynagrodziły wysiłek spożytkowany na pokonanie dodatkowej trasy, ale i kilkudziesięciu schodów prowadzących na platformę widokową.

Następnie zdobyliśmy Dzwonkówkę /(983 m n.p.m./. To nie był nasz ostatni szczyt do zdobycia tego dnia. Pozostał jeszcze Bereśnik /843 m n.p.m./. Po jego pokonaniu udaliśmy się do naszej bazy, do Bacówki pod Bereśnikiem.

Nieco zmęczeni zostaliśmy mile powitani przez gospodarzy. Czekał na nas zasłużony posiłek. Po nim mogliśmy odpoczywać i oddawać się wspólnej zabawie. Bardzo szybko złapał nas sen.

Poranek drugiego kwietniowego dnia przywitał nas słoneczną pogodą i jeszcze bardziej malowniczym krajobrazem. Tym razem droga wiodła w dół do Szczawnicy. Tam spędziliśmy ostatnie godziny naszego dwudniowego wyjazdu. Z uśmiechem na twarzy wróciliśmy do Krakowa.

Tekst i zdjęcia: Cezary Hobgarski.