Angielska wersja strony

Wycieczka klas pierwszych

Klasy pierwsze wyjechały w tym roku na wycieczkę do Budapesztu. Zapraszamy do zapoznania się z relacją!

Dzień 1.

W pierwszym dniu wyruszyliśmy do kompleksu Vajdahunyad, gdzie zwiedziliśmy muzeum rolnictwa i oglądaliśmy piękne widoki z wieży zamku. Najlepsze zostawiliśmy na koniec. Poszliśmy do łaźni Szechenyiego, gdzie wszyscy pływaliśmy w pięknych uzdrowiskowych basenach, co nas bardzo zrelaksowało po długiej podróży.

Dzień 2.

W drugim dniu pobytu w Budapeszcie, po dobrze przespanej nocy, zwiedziliśmy bardzo ciekawe miejsca. Po pysznym śniadaniu pojechaliśmy na Plac Bohaterów, aby  spotkać się z naszą panią przewodnik. Dowiedzieliśmy się ciekawostek o królach Węgier i o historii tego kraju. Poszliśmy później do Lasku Miejskiego i do katedry św. Stefana. Po zwiedzaniu zjedliśmy pyszne lody w kształcie róż. Pojechaliśmy również na słynna Halę Targową, gdzie można kupić typowo węgierskie produkty. W okolicach hali zjedliśmy obiad w tradycyjnej węgierskiej restauracji. Następną atrakcją był rejs Dunajem, podczas którego wysiedliśmy na wyspie św. Małgorzaty. Po rejsie pojechaliśmy do dzielnicy , gdzie widzieliśmy największą w Europie Synagogę i przeszliśmy się pasażami Gozsdu.

Dzień 3.

W trzecim dniu naszego pobytu w Budapeszcie wybraliśmy się na Wzgórze Zamkowe. Przeszliśmy pięknymi uliczkami do kościoła św. Macieja i do Baszty Rybackiej, a na koniec zobaczyliśmy Zamek Królewski. Ze wzgórza mogliśmy podziwiać piękną panoramę Budapesztu. Naszym następnym punktem programu było zoo. Miejsce to zajmuje bardzo duży obszar, na którym znajduje się nawet cyrk. Mogliśmy podziwiać egzotyczne zwierzęta że wszystkich kontynentów, jak i dowiedzieć się pewnych ciekawostek o ewolucji człowieka. Następnie zjedliśmy wspaniały obiad w chińskiej restauracji, gdzie byliśmy od dużym wrażeniem różnorodności potraw. Na koniec dnia poszliśmy na Budapest Eye. Akurat był zachód słońca, także było przepięknie.

Dzień 4.

W ostatnim dniu naszego pobytu w Budapeszcie pojechaliśmy do interaktywnego Muzeum Retro, gdzie obejrzeliśmy bogatą wystawę przedmiotów charakterystycznych dla czasów PRLu na Węgrzech. Uczniowie mogli wcielić się w rolę prezenterki lub prezentera telewizyjnego i zobaczyć siebie w telewizji. Mogli również zjeść coś pysznego w retro cafe. Następnie pojechaliśmy na słynną Halę Targową, gdzie pokupowaliśmy pamiątki. Na sam koniec pojechaliśmy do największej galerii handlowej w Europie Środkowej – Westend. Tam zjedliśmy obiad i zrobiliśmy ostatnie zakupy.