Zespół nauczycieli przedmiotów humanistycznych tworzą: poloniści, historycy, nauczyciele: wiedzy o społeczeństwie, języka łacińskiego, historii sztuki i religii.
Przedmioty są różne, ale uczących je łączy jedno: pasja i kreatywność; to ludzie, dla których uczenie młodzieży jest radością i wyzwaniem.
Jak uczymy? Przede wszystkim tak, aby zaszczepić ciekawość świata.
Język polski to nie tylko epoki i lektury; to przede wszystkim szukanie tematów nurtujących ludzi od początku świata; to nauka, ale i dyskusja; odwiedzanie muzeów, lekcje w terenie, wspólne seanse filmowe i spektakle teatralne. Po zajęciach zapraszają: „Literatka” – klub kontaktu z literaturą współczesną – i „Teatroman” – czyli zmieniający się składem zespół chętnych do wieczornych wyjść do teatrów krakowskich.
Historia – to nie tylko daty. To praca metodą projektów, odkrywanie schematów rządzących światem, analiza wydarzeń historycznych, to też historiozofia.
Wiedzę o społeczeństwie cechuje przede wszystkim działanie; uczniowie biorą udział w Lidze Samorządowej, są członkami Młodzieżowej Rady Miasta; teoria natychmiast odnajduje się w praktyce. Nauczyciel wos-u jest oczywiście opiekunem samorządu szkolnego.
Na łacinie pokazujemy, jaki ślad pozostawiła ona w językach nowożytnych.
Historia sztuki – samo wyrażenie jest tak piękne, że niewiele trzeba dodawać. Kontakt ze sztuką zostaje wzbogacony o niezbędne do rozumienia dzieł narzędzia. Na lekcjach króluje Piękno. Prowadząca wprowadza w świat i dzieje sztuki, wykorzystując wirtualny obraz malarski, rzeźbę i architekturę. Nieustannie pokazuje uczniom miliony zdjęć i filmów, a jeśli to możliwe odkrywa, gdzie to znaleźć w Krakowie. Wprowadza w tajniki patrzenia na obrazy, rzeźby i architekturę.
Religia – na tym przedmiocie najlepiej widać, jak ważna jest osoba, która go naucza. Nasz katecheta to otwarty na dyskusję nauczyciel, który sprawia, że religia jest po prostu ciekawa