Wysowa Bikes 2016 | Gimnazjum z Oddziałem Dwujęzycznym im. Piotra Michałowskiego | Kraków

Gimnazjum z Oddziałem Dwujęzycznym im. Piotra Michałowskiego

Wysowa Bikes 2016

Koniec czerwca oznacza upragniony koniec roku i tradycyjny (w tym roku trzeci) wyjazd rowerowy do Wysowej-Zdrój. Każdy rok jest jednak inny, mimo że trasy się powtarzają, ale inni są uczestnicy i ich rowery. W tym roku po raz pierwszy towarzyszyli nam uczniowie z Gimnazjum Akademickiego w Bochni i po raz pierwszy jeździliśmy przez pięć dni (27.06-01.07). A oto w skrócie co się w nich zdarzyło:
Dzień 1 to podróż pociągiem z Krakowa do stacji Mszalnica. Pogoda dopisała, czyli nie było zbyt gorąco i dodatkowo na podjazdach przyjemnie chłodził nas deszcz. Odwiedzamy Pasiekę – muzeum w Kamiannej, gdzie dowiadujemy się jak kończą się miłosne uniesienia trutni. Zdobywamy kolejne wzniesienia i niektórzy chyba zaczynają się zastanawiać czy pojechali na właściwy wyjazd. Jedziemy przez dolinę z całą masą barszczu ale niestety jest to Barszcz Sosnowskiego. Wreszcie docieramy do Wysowej i cieszymy się pierwszym posiłkiem w Gościnnej Chacie a wieczorem zwycięstwem Islandii i ‘brexitem’ Anglii.
Day 1 map Day 1 profile
Dzień 2 to dzień miłosierdzia dla zmęczonych nóg – uzupełnienie elektrolitów Franciszkiem, Henrykiem i innymi wodami mineralnymi w zdrojowej pijalni oraz krótsza trasa wokół Wysowej z radosnym zjazdami przez strumyki i błota. Niepostrzeżenie udaje się przedłużyć trasę o kolejną pętelkę i wszyscy (a nie tylko ochotnicy) jadą przez Ropki. Po południu nagroda, czyli regeneracja sił w miejscowym parku wodnym.
Day 2 map Day 2 profile
Dzień 3 to zapowiadany ‘maraton’ na Magurę Małastowską i próba charakterów, które wychodzą z niej zwycięsko. Niestety sprzęt nie daje rady – dziurawią się dętki i pękają haki. Mimo wszystko udaje się przejechać ponad 50 kilometrów. Zwiedzamy piękną Cerkiew św. Paraskewy w Kwiatoniu i cmentarz wojenny nr 60 na Przełęczy Małastowskiej z niezwykłą drewnianą macewą Mendela Broda.
Day 3 map Day 3 profile
Dzień 4 to wizyta w zapomnianej wiosce Cigelka położonej na terytorium Słowacji. Aby do niej dotrzeć jedziemy przez Św. Górę Jawor – miejsce pielgrzymek Łemków. Wieś wygląda na wymarłą, towarzyszy nam jedynie czterech romskich muszkieterów. Udaje się dotrzeć lokalnego źródła solanki, która rzeczywiście jest strasznie słona.
Day 4 map Day 4 profile
Po południu, dla wytrwałych (lub według innych nie do końca normalnych) opcjonalna jazda terenowa leśnym szlakiem rowerowym czyli kilka podjazdów dla miłośniku bólu i mroczków przed oczami. Nagrodą są piękne widoki we ‘wsi, której nie ma’ czyli Regietowie Wyżnym i wielokilometrowy zjazd do Skwirtnego. Wieczorem ostatnie spotkanie z Pazdanmanem i resztą reprezentacji 🙁
Day 4 map.png 2nd ride Day 4 profile.png 2nd ride
Dzień 5 to jazda do Grybowa na pociąg powrotny na wyścigi z burzowymi chmurami nadciągającymi od południa. Zwycięski, ale oznacza to trzygodzinne oczekiwanie na pociąg, jednak w suchym i bezpiecznym miejscu.
Day 5 map Day 5 profile
Koniec; zapraszamy do obejrzenia mapek, profili i zdjęć oraz wyjazdu za rok.