ROLLING ON THE RIVER | Gimnazjum z Oddziałem Dwujęzycznym im. Piotra Michałowskiego | Kraków

Gimnazjum z Oddziałem Dwujęzycznym im. Piotra Michałowskiego w Krakowie

Kategorie

Archiwum aktualności

ROLLING ON THE RIVER

22 Paź 2013 · admin

Promując zdrowy tryb życia postanowiliśmy spędzić kolejny piękny jesienny dzień poza szkołą, która jest z pewnością mniej zdrowa od jazdy rowerem. Wybór trasy i celu miał zachęcić do udziału płeć piękniejszą, tymczasem okazało się, że aby odpocząć od damskiego towarzystwa należy umówić się z nim na wycieczkę rowerową. Cóż, zachodni wiatr szybko rozwiał nasze rozczarowanie i ruszyliśmy południowym brzegiem do Opactwa Benedyktynów w Tyńcu zatrzymując się aby podzielić się informacjami na temat następujących zabytkowych obiektów:
– Klasztor Norbertanek (niektórzy mogli odkryć skąd bierze się Lajkonik w oktawę Bożego Ciała oraz jak niebezpieczny może być Dzwon Topielców w noc świętojańską)
– Wodociągi Krakowskie ( leją wodę od 1899 roku…)
– Zamek w Przegorzałach ( odpowiedź prof. Szyszko-Bohusza na nadreńskie zamki z epoki romantyzmu)
– Klasztor Kamedułów na Srebrnej Górze (oni nie muszą umawiać się na rowery, no chyba, że akurat jest to jeden z dwunastu dni w roku kiedy kobiety mają wstęp do kościoła)
Podziwiając piękne widoki dotarliśmy do Tyńca aby przekonać się, że opactwo stoi jak stało od bez mała tysiąca lat mimo uciążliwych wizyt Czechów, Tatarów, Szwedów i współcześnie wycieczek szkolnych. Świadomi wartości kulturowej miejsca postanowiliśmy wesprzeć materialnie jego utrzymanie zamawiając mało ascetyczne kawy, czekolady, szarlotki i lody w przyklasztornej kawiarni. Czas gonił więc wkrótce zjeżdżaliśmy nad Wisłę aby podziwiać pozostałości po ciepłych morzach, czyli górnojurajskie wapienie (może poza Antkiem, który przekonał się, że nie da się odpowiednio napompować kół w kolarce za pomocą ręcznej pompki). Powrót do Krakowa dokonał się błyskawicznie dzięki korzystnemu wiatrowi w plecy.
Reasumując: zrealizowaliśmy wszystkie cele wyjazdu przejeżdżając około 30 kilometrów. Całości niech dopełni 5 angielskich (Brian chyba jeszce nie zdecydował czy jego językiem ojczystym jest język polski) słów streszczających wycieczkę: convent, monastery, waterworks, abbey, limestone.