Narodziny nowej tradycji | Gimnazjum z Oddziałem Dwujęzycznym im. Piotra Michałowskiego | Kraków

Gimnazjum z Oddziałem Dwujęzycznym im. Piotra Michałowskiego w Krakowie

Kategorie

Archiwum aktualności

Narodziny nowej tradycji

18 Paź 2015 · admin

Rodowici krakowianie mówią, że jeżeli coś odbywa się po raz trzeci to jest to już tradycja. W ten sposób staliśmy się uczestnikami narodzin nowej (świeckiej 🙂 tradycji.

Organizacyjnie wróciliśmy do korzeni i korzystając z coraz rzadszych pociągów Regio udaliśmy się do Bochni. Stamtąd w pełnym składzie i częściowo nową trasą, dodając nowe interesujące podjazdy i wizytę na zamku Lubomirskich w Nowym Wiśniczu, dojechaliśmy na odpoczynek przy sławnym kościele Św. Leonarda w Lipnicy Murowanej. Zregenerowani ruszyliśmy przez Rajbrot w kierunku Wojakowej, aby odbić na główną atrakcję dnia, czyli czarny szlak rowerowy przez Pasmo Łopusza i Kobyły oraz zagubione przysiółki w kierunku Doliny Łososiny, w której położona jest Laskowa.Widoki jesiennych Beskidów, a szczególnie efektowne podjazdy, zrobiły na wszystkich tak wielkie wrażenie (widać je na pięknym wykresie wysokościowym), że zdecydowana większość zrezygnowała z wizyty na cmentarzu wojennym na Jarząbce i pomknęliśmy w dół.

Nasz ulubiony Domek Nad Strumykiem powitał nas ciepłem z kominka, szybkie zakupy i po jakimś czasie posilaliśmy się wielkimi porcjami ryżu z kokosami i mięsem. Po posiłku tradycyjnie odwiedziliśmy Pana Piotra Michałowskiego, który z entuzjazmem pokazał nam nowe eksponaty w swoim dworze, Resztę dnia dopełniła integracja i relaks przed kominkiem i ekranem.

Dzień drugi powitał nas przymrozkiem i pięknym słońcem. Przygotowaliśmy i zjedliśmy tradycyjne śniadanie, czyli wielką jajecznicę na boczku i cebuli. Pożegnaliśmy się z gospodynią i ruszyliśmy do Kłaja, początkowo jak zawsze przez Kamionkę Małą i Przełęcz Rozdziele do Żegociny i Ujazdu, a potem nową trasą przez Zbydniów podziwiając piękne zarysy Góry Kostrza dojechaliśmy do doliny Stradomki. Stamtąd już tradycyjnie do Kłaja z postojem w Gierczycach na rosół i kiełbaski. Jak co roku oceniliśmy postęp prac na “dworcu” w Kłaju i wróciliśmy do swoich domów i mieszkań. W przyszłym roku wrócimy do Laskowej po raz czwarty!