Narodziny nowej tradycji | Gimnazjum z Oddziałem Dwujęzycznym im. Piotra Michałowskiego | Kraków

Gimnazjum z Oddziałem Dwujęzycznym im. Piotra Michałowskiego w Krakowie

Kategorie

Archiwum aktualności

Narodziny nowej tradycji

18 Paź 2015 · admin

Rodowici krakowianie mówią, że jeżeli coś odbywa się po raz trzeci to jest to już tradycja. W ten sposób staliśmy się uczestnikami narodzin nowej (świeckiej 🙂 tradycji.

Organizacyjnie wróciliśmy do korzeni i korzystając z coraz rzadszych pociągów Regio udaliśmy się do Bochni. Stamtąd w pełnym składzie i częściowo nową trasą, dodając nowe interesujące podjazdy i wizytę na zamku Lubomirskich w Nowym Wiśniczu, dojechaliśmy na odpoczynek przy sławnym kościele Św. Leonarda w Lipnicy Murowanej. Zregenerowani ruszyliśmy przez Rajbrot w kierunku Wojakowej, aby odbić na główną atrakcję dnia, czyli czarny szlak rowerowy przez Pasmo Łopusza i Kobyły oraz zagubione przysiółki w kierunku Doliny Łososiny, w której położona jest Laskowa.Widoki jesiennych Beskidów, a szczególnie efektowne podjazdy, zrobiły na wszystkich tak wielkie wrażenie (widać je na pięknym wykresie wysokościowym), że zdecydowana większość zrezygnowała z wizyty na cmentarzu wojennym na Jarząbce i pomknęliśmy w dół.

Nasz ulubiony Domek Nad Strumykiem powitał nas ciepłem z kominka, szybkie zakupy i po jakimś czasie posilaliśmy się wielkimi porcjami ryżu z kokosami i mięsem. Po posiłku tradycyjnie odwiedziliśmy Pana Piotra Michałowskiego, który z entuzjazmem pokazał nam nowe eksponaty w swoim dworze, Resztę dnia dopełniła integracja i relaks przed kominkiem i ekranem.

Dzień drugi powitał nas przymrozkiem i pięknym słońcem. Przygotowaliśmy i zjedliśmy tradycyjne śniadanie, czyli wielką jajecznicę na boczku i cebuli. Pożegnaliśmy się z gospodynią i ruszyliśmy do Kłaja, początkowo jak zawsze przez Kamionkę Małą i Przełęcz Rozdziele do Żegociny i Ujazdu, a potem nową trasą przez Zbydniów podziwiając piękne zarysy Góry Kostrza dojechaliśmy do doliny Stradomki. Stamtąd już tradycyjnie do Kłaja z postojem w Gierczycach na rosół i kiełbaski. Jak co roku oceniliśmy postęp prac na “dworcu” w Kłaju i wróciliśmy do swoich domów i mieszkań. W przyszłym roku wrócimy do Laskowej po raz czwarty!

Gimnazjum z Oddziałem Dwujęzycznym im. Piotra Michałowskiego w Krakowie

Inspektor Ochrony Danych Osobowych: Julia Szablowska
ochronadanych@tssp.krakow.pl

Galeria

Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na stosowanie plików cookie. Więcej informacji.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.