LIS PRZYJACIELEM OPERATORA | Gimnazjum z Oddziałem Dwujęzycznym im. Piotra Michałowskiego | Kraków

Gimnazjum z Oddziałem Dwujęzycznym im. Piotra Michałowskiego w Krakowie

Kategorie

Archiwum aktualności

LIS PRZYJACIELEM OPERATORA

1 Lut 2013 · admin

Na początku lutego miało miejsce trzecie spotkanie w sali kina Agrafka w ramach IV edycję Szkolnej Akademii Filmowej. W tym roku szkolnym uczniowie poznają podstawowe elementy filmu na podstawie specyficznie dobranych dzieł. Trzecim elementem były zdjęcia, czyli sztuka operatorska – za przykład posłużył nam film Luc’a Jacquet’a “Le Renard et l’enfant” (“Mój przyjaciel lis”) z 2007 roku.

“Mój przyjaciel lis” to opowieść o przyjaźni lisa i małej dziewczynki, zaczarowana historia, która zdarza się w prawdziwym świecie. Mała dziewczynka wkracza w pełen przygód, magiczny świat przyrody. Zaprzyjaźnia się z dzikim lisem, dzięki któremu przeżywa niezwykłe przygody, poznaje leśne zwyczaje i siłę prawdziwej przyjaźni. Tak zaczyna się przygoda, która odmieni jej życie, poszerzy horyzonty jej i nasze…

Projekcja filmowa była materiałem wizualnym, który ilustrował prelekcję w jakiej uczestniczyli wcześniej gimnazjaliści, dotyczącą znaczeniu sztuki operatrskiej w powstawaniu dzieła filmowego. Jaką rolę odgrywa operator kamery? Poznaliśmy podstawowe pojęcia filmowe – kadr, ujęcie, scena, sekwencja, plan. Poznaliśmy podział planów filmowych i punkty widzenia kamery.

 

Gimnazjum z Oddziałem Dwujęzycznym im. Piotra Michałowskiego w Krakowie

ul. Piotra Michałowskiego 10
31-126 Kraków
Zobacz numer telefonu
e-mail:
szkolapodstawowa@tssp.krakow.pl
liceum@tssp.krakow.pl
zarzad@tssp.krakow.pl

Numer konta bankowego
Krakowski Bank Spółdzielczy
33 85910007 0021 0053 1807 0001
    
Inspektor Ochrony Danych Osobowych: Julia Szablowska
ochronadanych@tssp.krakow.pl

Galeria

Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na stosowanie plików cookie. Więcej informacji.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close