JURASSIC BIKE | Gimnazjum z Oddziałem Dwujęzycznym im. Piotra Michałowskiego | Kraków

Gimnazjum z Oddziałem Dwujęzycznym im. Piotra Michałowskiego w Krakowie

Kategorie

Archiwum aktualności

JURASSIC BIKE

22 Mar 2014 · admin

Wiosna! A może nawet lato w pełni, rowery wyciągnięte z piwnic, garaży i innych ciemnych miejsc. Zbieramy się o 9 rano przed zamkniętą szkołą przy ulicy P. Michałowskiego i ruszamy na Północ. Szybko zostawiamy za sobą Kraków, Zielonki, dojeżdżamy do Giebułtowa, a słońce świeci jak szalone. Rozbieramy się do krótkich spodenek i już kręcimy Doliną Prądnika aż do odpoczynku przy Źródełku Miłości, której chyba wszyscy są spragnieni sądząc po chętnych do wypicia kilku łyków mocno zasadowej wody. Czas na pierwszy poważny podjazd i sprawdzian możliwości naszych organizmów i sprzętu. Na koniec nagroda, czyli relaks na stercie płyt betonowych prawie jak na bułgarskiej plaży. Po kilku chwilach już jesteśmy w okolicach Jerzmanowic, czyli najwyższej części Jury Krakowsko-Częstochowskiej i kluczymy gęstą siecią szlaków rowerowych. Kilka skrętów, zjazdów, podjazdów i już… gubimy drogę! Po chwili wspinamy się ostro zielonym szlakiem podziwiając urozmaiconą rzeźbę wyżyny, zjeżdżamy i znów gubimy drogę!. Sytuację ratuje skrót przez łąkę i kolczaste krzewy – leje się pierwsza krew z podrapanych łydek, ale za moment jesteśmy w Dolinie Szklarki i pędzimy pofalowaną drogą na Południe, bo tam Rów Krzeszowic, a na jego północnym zboczu czeka na nas posiłek w gościnnych progach domu Michała z IB. W końcu tam docieramy i delektujemy się kiełbaskami, ziemniaczkami, ogóreczkami oraz marcowym słońcem. Z małymi przygodami (kto by tam wspominał zdarte kolano i łokieć Antona) docieramy do dworca w Krzeszowicach i planowo wracamy pociągiem Regio do Krakowa.

Podsumowując: w tą piękną sobotę przejechaliśmy prawie 50 kilometrów promując zdrowy tryb życia. Niepostrzeżenie podziwialiśmy przyrodę chronioną przez Ojcowski Park Narodowy i Park Krajobrazowy Dolinki Krakowskie. W komplecie wróciliśmy z wycieczki chętni i gotowi na następne wyjazdy!