Angielska wersja strony

DOPISAŁO NAM SZCZĘŚCIE

Tym razem nasza szkolna grupa zawitała do Gorczańskiego Parku Narodowego. Pieszą wyprawę rozpoczęliśmy z miejscowości Łopuszna, która znana jest z umiejscowienia na jej terenie Dworku Tetmajerów oraz Dom Pamięci Ks. Prof. Józefa Tischnera. Pierwszym punktem wycieczki była Gajówka Mikołaja. Towarzyszący nam przewodnik górski, na przykładzie właśnie tego miejsca i jego mieszkańców, przedstawił nam skomplikowaną historię Polski na przestrzeni ostatniego stulecia, wzajemnych relacji ludzi zamieszkujących tamtejsze tereny oraz osób pojawiających się tam w związku z różnymi wydarzeniami historycznymi. Chwila odpoczynku dała nam siły do dłuższej wspinaczki, której zwieńczeniem było osiągnięcie Polany Wierchy Porębskie, z której mogliśmy podziwiać panoramę Tatr. Znów dopisało Nam szczęście i pomimo listopadowej aury nie zabrakło obecności słońca oraz wyjątkowej widoczności! Ukoronowaniem wycieczki było zdobycie Schroniska Turbacz, gdzie zebrano siły na drogę powrotną, która jak się okazało, wiodła stromo w dół. Zatrzymaliśmy się również przy Kaplicy Pasterskiej pod Turbaczem, nazywanej również Kaplicą Papieską. Jest to miejsce związane z pamięcią Papieża Jana Pawła II i wydarzeniami historycznymi naszej ojczyzny. Ruszyliśmy dalej w kierunku zachodzącego słońca. Po kilkudziesięciu minutach znaleźliśmy się w Nowym Targu i w busie, który zawiózł nas do Krakowa. Do zobaczenia podczas następnej wyprawy!