Angielska wersja strony

Szlakiem Piastowskim po Wielkopolsce

Klasy szóste w dniach 18 – 22 września odbyły wraz z wychowawcami podróż Szlakiem Piastowskim po Wielkopolsce. Odwiedziliśmy najważniejsze grody piastowskie od Poznania przez Biskupin, Gniezno, Ostrów Lednicki, Pobiedziska, Grzybowo, aż po Kruszwicę.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Poznania, podziwialiśmy wspaniały Rynek, Katedrę i słynne poznańskie koziołki. Udało nam się również skosztować rogali marcińskich.

Następnego dnia czekała nas kolejna atrakcja, a był nią Festyn Archeologiczny w Biskupinie. Przenieśliśmy się w odległe czasy naszych słowiańskich przodków. Mogliśmy uczestniczyć w inscenizacjach, walkach wojów, pokazach mody średniowiecznej, a także wziąć udział w różnych warsztatach i konkursach rzemiosł średniowiecznych.

W kolejnym dniu zwiedzaliśmy Gniezno i Wzgórze Lecha. W tym miejscu Pani Przewodnik opowiedziała nam historię św. Wojciecha, którego żywot zapisany jest na słynnych drzwiach Katedry Gnieźnieńskiej. Naszą lekcję historii dopełniło zwiedzanie Muzeum Początków Państwa Polskiego.

Po różnych atrakcjach wyruszyliśmy, a raczej dopłynęliśmy promem do miejsca, które uważane jest za najważniejsze w dziejach naszej ojczyzny, czyli do Ostrowa Lednickiego. To tutaj najprawdopodobniej Mieszko I przyjął chrzest i tu przyszedł na świat pierwszy król Polski Bolesław Chrobry, który gościł samego cesarza Ottona III.

Bardzo ciekawe okazało się zwiedzanie grodu w Pobiedziskach. Oglądanie średniowiecznych machin oblężniczych strzelanie z trebusza i kuszy wałowej było atrakcją dla wszystkich. Zapał naszych współczesnych wojów był tak duży, że nikt nie chciał opuszczać grodu.

Na trasie naszej podróży znalazł się gród w Grzybowie, jednym z największych grodów jaki powstał w okresie formowania się państwa Piastów.

Nasze zwiedzanie zakończyliśmy na wczesnopiastowskim grodzie Kruszwicy, tam gdzie, w wieży myszy zjadły okrutnego Popiela. Tam podziwialiśmy widok na jezioro Gopło i wspaniałą romańską kolegiatę.