Szkoła Podstawowa im. Piotra Michałowskiego w Krakowie

WYJAZDY EDUKACYJNE

Nasi uczniowie od najmłodszych klas biorą udział w wielu wyjściach i wycieczkach. Pobyt na łonie natury jest dla nich nie tylko czasem relaksu, ale również szansą na zdobywanie wiedzy i różnorodnych umiejętności. Każdego roku organizujemy wyjazdy edukacyjne tzw. zielone szkoły. Są one zawsze tak zaplanowane, aby możliwe było „uczyć bawiąc”. Czas spędzony w atrakcyjnym turystycznie miejscu pozwala realizować i poszerzać treści podstawy programowej, stosować metody i formy pracy trudne do realizacji w sali lekcyjnej. Zajęcia dostosowane do poziomów edukacyjnych, opierają się na zabawie i współpracy między różnymi klasami. Każdy zielona szkoła ma swój motyw przewodni, który wynika bezpośrednio z zagadnienień poznawanych przez uczniów na lekcjach, np. „Podróż dookoła świata”, „Mitologia grecka”, „Słowianie” i inne. Wyjazdy edukacyjne stały się czasem twórczej pracy i integracji połączonym z pobytem na łonie natury, współtworzą je nauczyciele wszystkich przedmiotów, a uczniowie widzą w nich coś więcej niż prosty pobyt poza budynikiem szkolnym.

Kotlina Kłodzka i Góry Stołowe

30 września 2016

Klasy piąte wróciły ze słonecznej wyprawy na Dolny Śląsk, podczas której uczniowie mogli zobaczyć wiele fascynujących miejsc. Zwiedzili Kłodzko i jego potężną twierdzę, Kaplicę Czaszek w Czermnej, Muzeum Zabawek w Kudowie Zdroju, Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju, Kopalnię Złota „Gertruda” w Złotym Potoku, bazylikę w Wambierzycach. Przemierzali Błędne Skały, zdobyli Szczeliniec Wielki, z którego mogli podziwiać wspaniały ...

Szlakiem Piastów…

23 września 2016

Szlakiem Piastów…. Tegoroczny wyjazd edukacyjny klas szóstych był szczególnie udany. Odwiedziliśmy najważniejsze grody Szlaku Piastowskiego od Gniezna przez Pobiedziska, Grzybowo, Ostrów Lednicki, Kruszwice i oczywiście Poznań. Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od wczesnopiastowskiego grodu czyli Kruszwicy, tam gdzie, w wieży myszy zjadły okrutnego Popiela, gdzie podziwialiśmy widoki jeziora Gopło. Kolejny ważny gród który odwiedziliśmy to  Poznań, bo ...

Szlakiem Orlich Gniazd

23 września 2016

20 września klasy czwarte pojechały na czterodniowy wyjazd integracyjno-edukacyjny „Szlakiem Orlich Gniazd”.  Uczniowie mieli okazję przekonać się, co kryje Jura Krakowsko-Częstochowska. Zwiedzaliśmy najpiękniejsze zamki, zamczysta, warownie oraz wiele cennych zabytków, wśród których znalazły się: Gród na Górze Birów w Podzamczu, Zamek Ogrodzieniec w Podzamczu, Zamek i rezerwat „Ostrężnik”, Zamek w Mirowie, Zamek w Bobolicach, Zamek Pilcza ...

Śladami Dolnego Śląska: 16 – 20 maja 2016

20 maja 2016

Pierwszy dzień zielonej szkoły rozpoczął się od zbiórki uczestników, która miała miejsce we wczesnych godzinach porannych. Możliwe, że ktoś się nie wyspał, ale nie było to widoczne na pokładzie autobusu, które zmierzały do pierwszego punktu naszej wyprawy – Wrocławia. Humor dopisywał wszystkim, gwar rozmów nie pozwalał przysnąć. Opuszczając Małopolskę, mijając Górny Śląsk oraz Śląsk Opolski, ...

Czytaj dalej

Podróże małe i duże klas drugich i trzecich

20 maja 2016

Podróże małe i duże to hasło „Zielonej Szkoły” klas drugich i trzecich. Na lądzie i w powietrzu nasz wehikuł przenosił nas w czasie to do warowni średniowiecznej w Inwałdzie, gdzie w osadzie średniowiecznej wykuwaliśmy serca z żelaza, lepiliśmy garnki u garncarzy, splataliśmy powrozy u powroźnika i wykonaliśmy świece z wosku pszczelego. Poznaliśmy smoki i rozmawialiśmy ...

SZLAK PIASTOWSKI

16 września 2014

Zgodnie z tradycją klasy szóste ruszyły w dniach 16-19.09 do Wielkopolski. Wycieczkę po śladach pierwszych Piastów rozpoczęliśmy od Kruszwicy, wizytując rzekomą Mysią Wieżę / w rzeczywistości pozostałość po zamku z XIV w./, następnie najpiękniejszą kolegiatę romańską w Polsce oraz odbyliśmy rejs po Gople. W kolejnym dniu przy sprzyjającej pogodzie zwiedziliśmy Katedrę Gnieźnieńską, mogąc podziwiać z ...

W GÓRACH, KOTLINACH…

25 września 2013

Naszą przygodę na klasowej wycieczce, uczniowie klas 5-tych rozpoczęli w Górach Stołowych. Nietypowe góry o najróżniejszych kształtach i długich labiryntach stały się jednym z najciekawszych punktów naszej dalekiej wyprawy na Dolny Śląsk. W pierwszy dzień postanowiliśmy przejść skalny labirynt w rezerwacie „Błędne Skały”, przeciskaliśmy się przez wąskie korytarze, przechodziliśmy pod wielkimi głazami i rozpoznawaliśmy kształty ...

3 DNI W SKALNEJ KRAINIE

23 września 2013

Uczniowie klas czwartych wraz z wychowawczyniami udali się szlakiem Orlich Gniazd. W czasie tej trzydniowej wyprawy zwiedziliśmy najważniejsze fortyfikacje , które Wyjątkowo sprzyjała nam złota polska jesień , dodając i podkreślając piękno tej krainy białych skał i znajdujących się na nich warowni. Zapraszamy do obejrzenia fotoreportażu z naszej trzydniowej wyprawy.   Stare zamczyska i jaskinie, ...

WYCIECZKA DO WYGIEŁZOWA

23 września 2013

W pierwszych dniach jesieni pojechaliśmy wraz z klasami III b i III c do skansenu w Wygiełzowie. Gdy przyjechaliśmy na miejsce, przywitał nas deszcz. Nie przeszkodziło nam to jednak w warsztatach „Od ziarna do chleba”, które odbyły się w starej stodole. Poznaliśmy tam cztery rodzaje zbóż oraz etapy powstawania chleba. Sami oczyszczaliśmy ziarno od plew, ...

KOŁO SIĘ TOCZY

14 września 2013

Nasze wrześniowe i październikowe wyjazdy związane były z Beskidami. Piesze wędrówki przez urokliwe miejsca niedalekiego regionu pozwoliły „doładować baterie” na najbliższe tygodnie. Obcowanie z górami sprawia, że uczestnicy często pokonują własne słabości. Ostatnie wycieczki pokazały, że młodzież jest zadowolona z takiej formy spędzania czasu, wielu uczestników brało udział w dwóch wyjazdach. Naszym „górnolotnym” wypadom kierownikowała ...

DZIEŃ V – PANORAMA NA ZAKOŃCZENIE

26 kwietnia 2013

Na ostatni dzień zaplanowane było zwiedzanie Wrocławia i Panoramy Racławickiej. Zobaczmy zdjęcia – tekst zapewne lada dzień…

DZIEŃ V – PODCHODY PO ANGIELSKU

26 kwietnia 2013

Pobyt na Zielonej szkole zakończył się podchodami w języku angielskim, zabawami i spacerem po najbliższej okolicy pensjonatu Szarotka. A oto niektóre wypowiedzi dzieci sprzed wyjazdu do Krakowa: – Szkoda, że już jedziemy. Tylko 5dni… Chciałbym tu zostać jeszcze 360 dni! – A ja się cieszę, bo już nie mogę się doczekać, kiedy opowiem mamusi wszystkie ...

ZIELONA SZKOŁA PO ANGIELSKU

26 kwietnia 2013

W ramach nauki j.angielskiego ćwiczyliśmy słownictwo historyczne oraz bajkowe i fantasy. Poznaliśmy także Legendę o Królu Arturze, czarowniku Merlinie i rycerzach okrągłego stołu. Dowiedzieliśmy się czym był Excalibur i Święty Graal . Na zakończenie przeprowadziliśmy zabawę w podchody, korzystając z nabytych wiadomości i energii zdobytej podczas górskich wycieczek

DZIEŃ IV – ODKRYWCY SKALNEGO MIASTA

25 kwietnia 2013

Już czwarty dzień odkrywamy tajemnice Gór Sowich. Dzisiaj w Głuchowie, Ci bardziej ciekawscy próbowali wraz z przewodnikiem odpowiedzieć na pytania, gdzie schowano złoto wywiezione tuż przed końcem II wojny, jak trafić do podziemnych tuneli , fabryk i magazynów i w końcu czy to była kwatera główna Hitlera czy może miasto atomowe. Ta ponura tajemnica Gór ...

DZIEŃ IV – CZERWONY KLASZTOR

25 kwietnia 2013

W czwartek pojechaliśmy autokarem do Sromowiec. Razem z przewodnikiem przeszliśmy do Czerwonego Klasztoru na Słowacji, a stamtąd pieszo 12 km do Szczawnicy. Po lewej stronie widać było Trzy Korony, a po prawej – lasek na Słowacji. Obserwowaliśmy górali i turystów, którzy płynęli na tratwach. Na trasie mieliśmy postój na posiłek i zabawę. Gdy przyszliśmy do ...

DZIEŃ III – OKO W OKO Z PRUSAKIEM

24 kwietnia 2013

Na dzisiejszą grę terenową niektórzy czekali z niecierpliwością już od wczoraj, dlatego punktualnie o 9;40 wyjechaliśmy na Srebrną Górę, największą twierdze w Europie. Przywitali nas żołnierze w mundurach napoleońskich.Podzieleni na dwie armie pruską i francuską przystąpiliśmy do gry o talary. Każda formacja musiała wybrać ( oczywiście demokratycznie) króla, dowódcę sił zbrojnych, ministra finansów, bo oczywiście ...

DZIEŃ III – NIEDZICA I CZORSZTYN

24 kwietnia 2013

W środę pojechaliśmy na wycieczkę autokarową, aby zwiedzić zamki w Niedzicy i Czorsztynie. Pierwszy był zamek w Czorsztynie, a właściwie jego ruiny. Ale i tak było tam ładnie. Zamek w Niedzicy był bardziej „urządzony”. Widzieliśmy tam różne ciekawe rzeczy, np.: sypialnię króla z kącikiem toaletowym i kącikiem do modlitwy. Zwiedziliśmy też wozownię, w której było ...

DZIEŃ II – INNE OBLICZA HISTORII

23 kwietnia 2013

Zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy w trasę. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od podziemnych Fabryk Walimia. To w tych podziemiach Niemcy w czasie II wojny światowej prawdopodobnie prowadzili eksperymenty nad bronią. Sztolnia zrobiła na nas olbrzymie wrażenie. Każdy mroczny zakątek tych podziemi skrywa swoja tajemnicę. Aż trudno sobie wyobrazić, że codziennie traciło tu życie kilkudziesięciu więźniów. W ciszy i ...

DZIEŃ II – WSPINACZKA I SPORT

23 kwietnia 2013

W drugim dniu „zielonej szkoły” poszliśmy edukacyjno-przyrodniczą na górę Wdżar. Najpierw była łagodna wspinaczka, ale potem było o wiele trudniej. Szliśmy Wąwozem Papieskim, w którym zobaczyliśmy ołtarz z kamieni. W trakcie wspinaczki musieliśmy się trzymać łańcuchów, bo był lód. Na szczycie góry był śnieg. W czasie przekąski podziwialiśmy piękne widoki. Potem schodziliśmy inną trasą. Skały ...

DAMY I RYCERZE

22 kwietnia 2013

W dniach 22-26.IV 2013r. uczniowie klas 2-3 przebywali na Wyjeździe Edukacyjnym w Kluszkowcach. Tegoroczna wyprawa odbyła się pod hasłem „Damy i rycerze”. Realizacji takiego tematu służyło m.in.sąsiedztwo pobliskich zamków oraz kilkugodzinny pobyt w Warowni w Inwałdzie.

Szkoła Podstawowa im. Piotra Michałowskiego w Krakowie

33 85910007 0021 0053 1807 0001

Galeria

Kontakt

Imię i nazwisko (wymagane)