Angielska wersja strony

3 DNI W SKALNEJ KRAINIE

Uczniowie klas czwartych wraz z wychowawczyniami udali się szlakiem Orlich Gniazd. W czasie tej trzydniowej wyprawy zwiedziliśmy najważniejsze fortyfikacje , które Wyjątkowo sprzyjała nam złota polska jesień , dodając i podkreślając piękno tej krainy białych skał i znajdujących się na nich warowni. Zapraszamy do obejrzenia fotoreportażu z naszej trzydniowej wyprawy.

Stare zamczyska i jaskinie, urokliwe źródełka i lasy, malownicze białe skałki – to wszystko zobaczyły klasy czwarte podczas swojej pierwszej wyprawy. Naszą podróż rozpoczęliśmy od zwiedzenia najpotężniejszej warowni w Ogrodzieńcu, po której oprowadzała nas tajemnicza dama (po zdjęciu średniowiecznej sukni, okazało się, że tą damą jest nasza Pani przewodnik). Podziwialiśmy też inne „orle gniazda” wznoszące się na szczytach wapiennych skał czyli Ojców, Bobolice, Mirów, Olkusz. Uzupełnieniem tej podróży w głąb historii była wspinaczka po skałach. Ku radości wszystkich uczniów odwiedziliśmy „skalną bibliotekę”. Największą atrakcją wyjazdu okazały się jaskinie. Poznaliśmy schronienie Łokietka, Jaskinię Głęboką a najdzielniejsi z nas zmierzyli się z Jaskinią Kalesonową. Zaopatrzenia w latarki , po przeszkoleniu przez panią przewodnik nasi dzielni grotołazi spisali się na medal. Po wyjściu a właściwie wyczołganiu się z otworu skalnego, niektórzy głośno zastanawiali się co powiedzą ich rodzice widząc ich stan ubioru. Podróż zakończyliśmy w Pieskowej Skale, po zjedzeniu pysznych naleśników, pożegnaliśmy tą piękną krainę skalnych ostańców, tajemniczych jaskiń i wyjątkowych zamków i wróciliśmy do Krakowa.