Szkoła Podstawowa im. Piotra Michałowskiego w Krakowie

logo_GIMNAZJUM_PANTONEs
logo_LICEUM_PANTONEs

Aktualności

Wrzesień w świetlicy szkolnej klas IV-VII

15 października 2017

Wrzesień to tradycyjny miesiąc rozpoczynający rok szkolny. W tym roku po kilkunastu latach przerwy związanej z reformami oświaty na świetlicę wróciły klasy siódme. W przyszłym roku powitamy klasy ósme. We wrześniu korzystaliśmy z uroków kończącego się lata, dzięki któremu mogliśmy przebywać na boisku szkolnym i cieszyć się ciepłem promieni słonecznych. Wrzesień, to również początek jesieni ...

Czytaj dalej

Ślubowanie klas pierwszych (13.10.2017 r.)

13 października 2017

13 października, w dniu szkolnego Święta  Edukacji Narodowej, odbyło się uroczyste ślubowanie pierwszoklasistów. O godzinie 9.00 spotkaliśmy się w kinie Agrafka, gdzie uczniowie klas pierwszych zaprezentowali program artystyczny. Zgromadzeni goście ciepło przywitali bohaterów wydarzenia, a gromkimi brawami dodali otuchy debiutującym uczniom. Po uroczystym ślubowaniu nadszedł czas na pasowanie na ucznia. Pan Dyrektor i przewodnicząca Samorządu Uczniowskiego ...

Czytaj dalej

Nowość w języku angielskim: mini konwersacje

13 października 2017

Nowość na języku angielskim- mini konwersacje: Zespół nauczycieli języka angielskiego informuje, że w tym roku szkolnym wprowadzamy kolejną innowację dydaktyczną: mini konwersacje. W klasach 2-3 są to zajęcia, które odbywają się raz w tygodniu przy podziale klasy na dwie grupy i prowadzone są przez nauczyciela nieuczącego w danej klasie. W klasach 4-5 nauczyciel prowadzący przeznacza ...

Świetlica w roku szkolnym 2017/18

13 października 2017

Świetlica proponuje różne formy aktywności. W przerwach pomiędzy zajęciami dzieci mogą pobyć ze sobą w grupie, zrelaksować się w sali sportowej, twórczo działać plastycznie i wymyślać taktyki szachowe, ćwiczyć pamięć grając w memory. Świetnie się bawimy przy grach: Spadające krzesła, Dixit Odyssey itp. Bawiąc się w architektów tworzymy fantastyczne budowle. Atrakcji mamy bardzo wiele. Autorka informacji: Dorota Horąży

Szlak renesansu 2 -6 października 2017

8 października 2017

Klasy siódme wróciły z wspaniałej wyprawy szlakiem renesansu, podczas której mogły zobaczyć wiele ciekawych miejsc. Uczniowie poznali historię i wiele ciekawostek związanych z Baranowem Sandomierski ze wspaniałym zamkiem nazywanym małym Wawelem, Sandomierzem i Lublinem. Zwiedzili również Puławy, Nałęczów, Kazimierz Dolny i Zamość.

Czytaj dalej

Co jesienią dzieje się w sadzie?

7 października 2017

Jesień to czas dojrzewania jabłek. W piękny, słoneczny dzień (7 X) drugoklasiści wybrali się na wycieczkę do sadu, aby zobaczyć jak rosną te owoce oraz przyjrzeć się z bliska ich zbiorom. Poza informacjami o gatunkach jabłek, sposobie hodowli drzew owocowych uczniowie odnaleźli wspólne dzieciom oraz jabłkom pojęcia, a mianowicie: szkółka oraz szczepienie. Podczas pobytu wszyscy ...

Aktywne Dzieciaki i Białe Piórko

7 października 2017

„Brat powinien troszczyć się o swoją siostrę, a siostra o brata!” – taki morał usłyszały Aktywne Dzieciaki podczas spektaklu Teatru Otwartego zatytułowanego „Białe Piórko”. Była to piękna baśń, która na chwilę przeniosła nas  do krainy indiańskiej wioski. Tam poznaliśmy wodza, Białego Kła oraz czarodziejkę Szamankę Katankę. Przyjrzeliśmy się  zwyczajom Indian, wzięliśmy udział w tańcu zwycięstwa ...

Zerówka w świecie emocji

4 października 2017

Na ostatnich zajęciach profilaktycznych, zerówka przeniosła się do świata otaczających nas emocji. Aby lepiej zrozumieć ich istotę, dzieci stanęły przed trudnym zadaniem, w którym porównywały intensywność zapachu do emocji. Uczniowie zdali sobie również sprawę, że przypomnienie sobie stanu, w jakim odczuwa się daną emocję, jest równie trudne jak rozpoznawanie zapachu, natomiast ich intensywność zmienia się ...

Jesienna przyroda w Lesie Wolskim

30 września 2017

W bieżącym roku szkolnym rozpoczęliśmy nasze sobotnie spotkania z przyrodą od wycieczki do Lasu Wolskiego. Choć poranna aura nie była sprzyjająca, to późniejsze godziny były coraz cieplejsze i pogodę mieliśmy idealną do zajęć w terenie. Na leśnym wzgórzu za Ogrodem Zoologicznym ruszyliśmy na szlak czerwony w kierunku Kopca Piłsudskiego. Niestety ranek był mglisty i nie ...

W gospodarstwie agroturystycznym w Gruszowie

29 września 2017

Klasy młodsze, jak zawsze powitały nowy rok szkolny z zapałem do pracy i zabawy. Wrzesień pożegnaliśmy wycieczką do gospodarstwa agroturystycznego w Gruszowie. Dzieci miały możliwość pozbierać ziemniaki, poznać sposób uprawy roślin, nauczyć się przyrządzać własne soki i konfitury. Zwieńczeniem wycieczki były pyszne naleśniki, a także jedyna w swoim rodzaju przejażdżka traktorem. Mamy nadzieję, że wrócimy ...

Małopolska Noc Naukowców 2017

29 września 2017

W piątek 29 września uczniowie z klas VII szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum uczestniczyli w wydarzeniach kolejnej edycji Małopolskiej Nocy Naukowców. Jak co roku celem naukowców i wspierających ich studentów było  zaciekawienie dzieci i młodzieży naukami ścisłymi poprzez widowiskowe pokazy i atrakcyjne warsztaty. Nasi uczniowie brali udział w warsztatach i wykładach zorganizowanych na Wydziale Matematyczno ...

Szlakiem Piastowskim po Wielkopolsce

23 września 2017

Klasy szóste w dniach 18 – 22 września odbyły wraz z wychowawcami podróż Szlakiem Piastowskim po Wielkopolsce. Odwiedziliśmy najważniejsze grody piastowskie od Poznania przez Biskupin, Gniezno, Ostrów Lednicki, Pobiedziska, Grzybowo, aż po Kruszwicę. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Poznania, podziwialiśmy wspaniały Rynek, Katedrę i słynne poznańskie koziołki. Udało nam się również skosztować rogali marcińskich. Następnego dnia czekała ...

Klasy 4 Szlakiem Deszczowych Orlich Gniazd

22 września 2017

Klasy 4a i 4b pod opieką wychowawców Pani Magdaleny Młodawskiej i Pana Grzegorza Perka spędziły trzy urokliwe dni w mniej lub bardziej deszczowej Jurze krakowsko-częstochowskiej. 27 uczniów dzielnie maszerowało i zwiedzało liczne zamkowo-jaskiniowe atrakcje za co byli nagradzani mniejszym lub większym deszczem. Jeśli szukacie dzielnych i wytrwałych podróżników, którym niestraszne wiatry, deszcze, zimno, deszcze oraz… ...

Czytaj dalej

Projekt profilaktyczny dla najmłodszych (2017)

22 września 2017

Najmłodsi adepci Szkoły im. Piotra Michałowskiego, rozpoczęli zajęcia w ramach projektu profilaktycznego ,,Emocje jak żywioły”.  Jedne z pierwszych zajęć dostarczyły dzieciom wiele radości, ale i zasiały dozę grozy. Zadaniem uczestników było zbudowanie lądowiska dla surowego jajka. Wydaje się proste? Nie do końca. Dzieci musiały wykazać się sprytem i umiejętnością rozwiązywania konfliktów, dostępne miały tylko: worek ...

Wycieczka klasy Vb – Kotlina Kłodzka i Góry Stołowe

22 września 2017

DZIEŃ CZWARTY Zostawiliśmy słoneczną Kudowę-Zdrój za sobą i pojechaliśmy do Złotego Stoku, do miasta atrakcji górniczych, czyli Kopalni Złota. Zwiedziliśmy dwie trasy wiodące przez dawną kopalnię. Pierwsza była bardziej edukacyjna, pokazywała nam trudy pracy górnika. Zobaczyliśmy również makietę kopalni, która ukazała nam wielkość całego kompleksu. Pani przewodnik w ciekawy sposób oprowadzała nas po dawnych sztolniach, wskazywała ...

Aktywne Dzieciaki i Lampy Tiffany’ego

16 września 2017

16 września 2017 r. AKTYWNE DZIECIAKI uczestniczyły w zwiedzaniu Pracowni i Muzeum Witrażu. Poznały tajniki pracowni. Po pokazie multimedialnym inspirując się mistrzem – Tiffany’m. Po krótkim zapoznaniu się z twórczością Tiffany’ego, wykonały własne lampiony inspirowane stylem artysty. Wszyscy świetnie się bawili. Autorka informacji: Dorota Horąży

Czytaj dalej

Biuletyn nr 1- lipiec 2017 r.

29 sierpnia 2017

Szanowni Państwo, wakacje zmierzają już ku końcowi i za kilka dni rozpoczniemy nowy rok szkolny…  Przesyłamy Państwu najnowszy biuletyn i zapraszamy do zapoznania się z nim. Znajdą w nim Państwo informacje na temat harmonogramu rozpoczęcia roku szkolnego w dniu 4 września 2017 r. oraz organizacji roku szkolnego 2017/2018.  Biuletyn w formacie pdf mogą Państwo pobrać ...

Rozpoczęcie roku szkolnego 2017/2018

21 lipca 2017

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie, wakacje w pełni, więc mamy nadzieję, że odpoczywacie i cieszycie się słoneczną pogodą w pięknych miejscach. Jednak  z powodu licznych zapytań dotyczących terminu rozpoczęcia roku szkolnego, pragniemy poinformować, że rozpoczęcie roku szkolnego 2017/2018 będzie miało miejsce 04 września 2017 r. Informacje dotyczące szczegółowego harmonogramu przekażemy około tygodnia wcześniej. Tymczasem życzymy jeszcze wielu przyjemnych ...

Czytaj dalej

Jak przygoda to tylko w Dźwirzynie :)

3 lipca 2017

W dniach 24.06 – 3.07 odbył się obóz sportowy w Dźwirzynie. Ci, którzy szukali ciekawych sposobów na spędzenie pierwszego tygodnia wakacji, a może po prostu świetnej zabawy – idealnie trafili! Grupa liczyła 24 osoby: 21 dzieci i 3 opiekunów. Podczas pobytu spędzaliśmy aktywnie czas grając i bawiąc się na plaży, jeżdżąc na rowerze, grając w paintball oraz ...

Zakończenie Roku Szkolnego 2016/2017

23 czerwca 2017

Za nami zakończenie roku szkolnego. Dziękujemy uczniom, rodzicom, nauczycielom za tegoroczną pracę i wszelkie działania.  Były więc pożegnania, kwiaty i duma z osiągnięć. Słoneczny dzień rozpoczął wakacje.  Życzymy wszystkim wspaniałego i bezpiecznego wypoczynku! Autor informacji: Piotr Cieciura

d_1_welcome

33 85910007 0021 0053 1807 0001

Galeria

Kontakt

Imię i nazwisko (wymagane)